Friday, March 6, 2009

Aktiviti-aktiviti Sepanjang Januari dan Februari 2009 (episod 2)

Helloooo,
Lama gak aku amik masa nak produce episod 2 ni. Bukan ape ada skit masalah teknikal dalam mengupload gambar. Hehhee thanks Syud pasal tolong member kau yg tak mengerti ni.
Ni aku nak kongsi experience aku g Klantan juga sama Lawatan kerja dan Promosi atas jemputan Yayasan Islam Kelantan.

Ni gambar aku on d way ke Kelantan. Melalui Lebuhraya Timur Barat. Dari Sungai Petani kira-kira dalam 4 jam je ke Kota Bahru. Ni di tempat paling tinggi dalam perjalanan aku. Dia punya kabus kat blakang aku tu macam kat negeri Cina. heheheh.


Suasana malam di sekitar Kota Bahru. Tapi agak sunyi la sekarang tak macam dulu waktu ada gerai-gerai di Padang Bas sebelah bas station Kota Bahru. Sekarang gerai-gerai tu telah berpindah dibelakang Flat Buluh Kubu atau namanya Medan Selera MPKB. Tapi bukan semua yang berpindah kat sini. Pasal sikit je gerai kat sini. Pembangunan kat tengah-tengah Kota Bahru ni pun macam pesat sangat tapi macam kurang teratur. Jalan-jalan banyak ditutup dan sesetengah dijadikan jalan mati. Tak tau la apa yang dorang pikir.
Royal Guest House ni lah tempat aku tidur selama 5 malam. For me ni the best place to stay pasal terletak tengah-tengah kota. Kedai makan pun dekat. Di depan hotel terletak pusat karyaneka Kota Bahru, dibangunan tu juga terletak satu restoran nasi ulam, kalau tengahari tu memang ramai gile orang datang makan. Jadi kalau datang ke Kota Bahru jangan lupa makan kat sini.



Walaupun sibuk dengan lawatan tapi aku dan geng sempat juga berkunjung ke tempat wajib aku kalau ke Kelantan, iaitu Rantau Panjang. Rantau Panjang ni kira-kira satu jam perjalanan dari Kota Bahru. Kat sini banyak la barang-barang yang diimport dari negara jiran Thailand. Aku sempat juga beli anak patung berbentuk turtle untuk sepupu kecik aku, Auni Sakinah.

Selain dari Rantau Panjang PCB atau Pantai Cahaya Bulan atau nama asalnya Pantai Chinta Berahi, juga menjadi tempat wajib aku berkunjung jika ke sini. Kat sini selain pantainye yang putih bersih dan ramai pengunjung terutama lovely couple yang berdating, pengunjung juga boleh mencuba juadah-juadah yang disediakan disini. yang paling specialnye ialah gorengan yang digelar colek oleh orang disini. Tak berapa mahal dan mampu dimakan beb harganye.

Oklah setakat ni dahulu jumpa lagi di episod tiga. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment