Wednesday, December 3, 2008

Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, Pulau Pinang

Semasa aku menulis blog ni aku berada di balai berlepas Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas, Pulau Pinang. Jam pada waktu ini masih pukul 8:31 malam, masih ada lebih kurang satu jam lagi sebelum aku berlepas ke Medan dengan pesawat tambang murah Airasia, promote depa sikit. Sorilah kalau kali ni tak boleh nak upload gambar pasal kalau nak tulis ni pun amatlah seksanya. Aku tak taulah apasala dorang panggil menatang ni laptop atau komputer riba, kalau nama macam ni mestila selesa kalau diriba. Tapi walau diriba aku yang gebu lagi montel nipun macam tak selesa nikan pulak yang punya peha yang come lote. hehehhe.
Insya Allah jika tiada halangan dalam tempoh kurang dari 3 jam aku akan berada di sebuah bandar yang dikatakan ketiga terbesar di Indonesia. Aku dah pun berkongsi cerita sedikit lebih kurang tentang Medan ni di terbitan yang lalu. Jadi takyah la nak cerita balik. Ramai gak yang bertanya apa yang istimewanya medan sampai aku asik berulang-alik kesana. Jawapan aku mudah, setiap manusia pasti ada tempat yang dia akan pergi untuk menenangkan diri. Jadi pada aku Medan adalah tempatnya. Walaupun aku sedar tempat ini banyak menyimpan kenangan yang menyedihkan tapi ia masih pilihan pertama untuk aku menenangkan diri. Kenapa sekarang ni aku tak tenang ke?
Jawapannya ia, baru-baru ni aku cepat naik marah. Rasa gelisah tak tentu pasal. Pastu cakap yang merepek-repek je. Mungkin stress keje kot. Jadi itulah sebabnya, sebelum aku buat satu keputusan yang boleh merosakkan banyak pihak baik aku rest kejap kat Medan ni.
Insya Allah aku akan berada di Medan sehingga hari raya Aidiladha yang kedua sebelum aku mula bekerja pada hari Rabu hadapan. Harap-harap tempoh seminggu ni dapat memberi kebaikan kepadaku.
Oklah orang pun dah ramai kat sini nak tunggu masuk pesawat je. Aku harap aku sempat membuat liputan dari Medan pada hari-hari yang mendatang. Ok guys Adioos see u in next post. Dan Selamat Hari Raya AidilAdha, Pengorbanan itu adalah peringkat akhir kepada perjuangan sebelum mendapat kemenangan.

1 comment: